Livet är inget krig

Är nyss hemkommen från en massa jäktat farande överallt, till möten som ställts in och lärare som är hemma för vård av barn. Sitter hemma nu i alla fall, med en ansiktsmask från apoteket och försöker andas lugnt för att inte missa fler andetag. Avslappning är verkligen inte min grej men när man har kollappsat på golvet av utmattning (ännu gång), bokstavligen oförmögen att röra en muskel i minst en halvtimme, då vet man att man behöver ta det lugnt ett slag. Det är ju bara en sund och normal reaktion, ändå känns besvikelsen över kroppen så oerhört bitter. (jävla prestations samhälle!). Det blev inte mycket av denna dag, ingen skola , inget möte med arbetsterapeuten, som jag dessutom sett fram emot, och ingen tid över till annat heller. Jag måste lära mig att hantera och bejaka sånna här dagar. Det går inte att leva hela livet som om varje dag vore kamp för att uppnå så mycket som möjligt. LIVET ÄR INGET KRIG DU MÅSTE VINNA! Du vet ju det här Leo!



Dagens bra sak är att jag äntligen fick min sjukskrivning i posten, skönt! Då har jag svart på vitt en ursäkt för min nuvarande "värdelöshet". Det underlättar en hel del med skolan också.



Bildkälla: saknas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0